Oppdatert 30 November, 2004

Internett


Ikke noe flash, ikke noe stash, ikke noe kokende java eller roterende GIF! Det må da være noe feil når du kan få med deg innholdet på siden?

Internett er en helt ny måte å kommunisere på. Stevnemøtets en-til-en kjenner vi, og kringkastingens en-til-mange. Men her er et medium som er mange-til-mange!

Selvfølgelig kan det brukes til reklameplakat eller som erstatning for en brosjyre. Men undersøkelser viser at en misfornøyd besøkende på web slutter å henvende seg til den fysiske utgaven av bedriften også. You better do it right!

  • Content is king!
  • Lean is mean!
Se Selv er mer opptatt av kommunikasjon enn av å imponere. Effekter er krydder, og ikke all mat skal smake jalapeno-pepper selv om tacos er godt i blant.

Etter at jeg har vært lærer i data og internettpublisering på Visuell Kommunikasjon på Høyskolen i Buskerud og på Noroff Instituttet er jeg mer opptatt av tydelig kommunikasjon som målgruppen vil lese og forstå, enn å imponere med alle tilgjengelige effekter.

Krydder skal fremheve råvarenes smak, ikke overdøve dem.

Derfor erklærer jeg meg enig med det engelske magasinet .net som har laget en hateliste for nettsider, selv om min egen hateliste har en litt annen rekkefølge.

Kjør debatt!

 


webmaster@seselv.no