Oppdatert 1 Desember, 2004

Bygger du et kjøpesenter
for å få tak over hodet?

Nettsteder kan sammenlignes med hus. De kommer i alle størrelser og prisklasser, avhengig av hva de skal brukes til.

På internett finnes det mange eksempler på byggverk som ikke er tilpasset behovet. Noen har betalt for byggverk de ikke klarer å utnytte. Og noen har betalt for enboliger, men fått campinghytter.

Se Selv har laget nettsider siden 1994, og vet hva nettet kan brukes til og hva det ikke egner seg for. Mange års erfaring med undervisning i nettdesign har gitt solid innsikt i hva som er vesentlig for at ressursene brukes godt, og at informasjonen når fram til målgruppa.

Alt for mange nettsteder har vært laget for å imponere kamerater og kolleger, og ikke for å dekke kundenes behov. Det har vært alt for mye hype og lite substans, og dot.konk-bølgen var ikke noen overraskelse for oss som har vært med fra begynnelsen.

I dag er hele bransjen sunnere. Men det bygges og faktureres fremdeles mye basert på siste mote i stedet for å spørre hvilket behov nettstedet skal fylle.

Du må Se Selv for å gjøre ny kunnskap til din!

Dette nettstedet handler om fremtiden. Hvis du ikke har oppfattet det, så har den allerede begynt. Her vil du finne tanker og eksempler på hva som er mulig i dag, og som kommer til å prege hverdagene våre i årene som kommer. Du får Se Selv om du lar deg inspirere, skremme eller provosere til å ta del i det som skjer; toget går med eller uten deg ombord.

Se Selv er opptatt av formidling:

I stedet for å delta i debatten om høna og egget har jeg begynt å arbeide med innhold til bredbånd. Jeg tar tak i ferdige produksjoner som fortjener et større publikum. Hvis alt som er laget av gode film- og tv-produksjoner blir hentet ned fra hyllene, vil både interessen og behovet for bredbånd bli et annet. Og viktige deler av vår kulturarv vil bli tatt vare på.

webmaster@seselv.no